Rejsende med handicap
 
 

Der arbejdes både i EU og i Danmark på forbedringer af rettigheder og vilkår for flypassagerer med reduceret mobilitet. I EU er der således vedtaget en forordning, som trådte i kraft den 26. juli 2008.

Før har det været flyselskabernes ansvar at hjælpe deres handicappede passagerer, men nu er det lufthavnens ansvar.

Uanset hvilket flyselskab du rejser med, har du mulighed for at benytte serviceordningen for rejsende med et handicap.

Hvis du har behov for assistance i lufthavnen eller om bord på flyet, skal du gøre opmærksom på dette, allerede ved bestilling af rejsen. Det gælder for eksempel hvis du:

  • Har behov for hjælp til at komme til og fra flyet
  • Har behov for hjælp til at komme om bord
  • Benytter kørestol og den er elektrisk eller sammenklappelig
  • Har behov for at medbringe en iltflaske i flyet
  • Medbringer førerhund
  • Har nedsat syn eller hørelse
  • Lider af en eller anden form for fødevareallergi


Bestilling:


For at kunne give dig en hurtig service anbefaler vi dig at bestille serviceordningen gerne syv dage i forvejen og senest 48 timer før afrejsetidspunktet. 

Hvis du ikke har bestilt serviceordningen sammen med flybilletten, kan du skrive en e-mail til Bornholms Lufthavn eller kontakte vagthavende på tlf. 56 93 02 12.

Se også  information for rejsende med et handicap i Københavns Lufthavne


Pickup Points:

Planen


Terminalbygningen:

Bygningen

 
 
 
Ons. 25.5.2016
 
 
Ud:
Hjem:
 

   
 
 
 
 
 
 
Bornholms Lufthavn - Søndre Landevej 2 - DK-3700 Rønne - Tlf.: +45 56 95 26 26 - CVR. nr. 27186386
Copyright © Bornholms Lufthavn 2015 All rights reserved - Webdesign & webmaster: mediaXplore
Gå til forsiden Certifikat